1 vecka

 
Måndag: Skolan börjar 8.40 så jag äter frukost, borstar mina tänder och sitter framför värmefläkten med en kopp the tills jag måste åka. I skolan har man fem periods varje dag och de alla är en timme långa. Efter två periods är det recess, 20 minuters rast ungefär, sedan två periods till och sen lunch, jag äter oftast en macka och frukt ( ovant med så lite om man är van vid Sveriges luncher) sen så har man en period och slutar 14.55. Man behöver aldrig titta på klockan under dagen eftersom det är en siren som tjuter varje gång man slutar och börjar sina klasser. Den här dagen försöker jag gå till gymmet som jag är medlem i här vilket går sådär so far... detta leder oss till...
 
Tisdag: Samma skolprocedur fast vi börjar 9.00 istället ( yay sovmorgon). Efter skolan på tisdagar har jag rotarymiddag, jag + ca 20 medelålders män och kvinnor äter en helt okej middag och lyssnar på en guest speaker som förra gången var en invandrare från Iran som hade varit med om så mycket hemskt och jobbigt men det var intressant att höra. Om några veckor är det jag som är the guest speaker och då kommer jag prata om Sverige, Familj och vänner, Intressen osv.. 
 
Onsdag: Är exakt som måndag men skillnaden är att efter skolan tar jag tåget in till Perth City för att träffa några andra utbytesstudenter, ibland många ibland bara några få. Vi går runt i staden, fikar eller äter och det är verkligen en high light i min vecka! Att kunna dela sina tankar och funderingar med dem vare sig det är hemlängan eller skolan det handlar om är riktigt skönt!
 
Torsdag: Som måndag och onsdag i skolan och sedan promenerar jag hem ( tar ungefär en kvart om jag är snabb) ibland ensam ibland med ett gäng från skolan. Försöker träna på torsdagar också men annars så gör jag inte så mycket, ungdomar här ses oftast inte på vardagar eftersom de jobbar och pluggar då men eftersom jag nästan bara har lätta kurser så tar mina läxor högst en halvtimme att göra och sedan ser jag på tv eller spelar på en gitarr som min familj har.
 
Fredag: Funkar ungefär som torsdag än så länge förutom att vi kanske går ut och äter eller beställer hem något gott fast väldigt onyttigt ( som allt annat här) 
 
Lördag: De två senaste lördagarna har jag inte haft sovmorgon utan jag har träffat några kompisar från skolan och jag + fyra andra har skapat en breakfast club så halv tio nästan varje lördag bjuder vi varandra på frukost, min är om tre veckor. Många gånger på vintern går man på bio på kvällen eller till någons fest ( inte jag ännu dock) och sedan hem till sig...
 
Söndag: Förra söndagen åkte jag och shoppade med Kiki och Marion och den här söndagen kommer jag agera volontärarbetare på en löpartävling inne i Perh som kallas City to Surf, servera vatten vid en kontroll klockan sju på morgonen! Oftast är det något på söndag så efter helgen är jag nästan tröttare, men gladare än innan! 
 
 
En vanlig vecka för mig här i Australien men det är svårt att beskriva exakt för även om jag har varit här i fem veckor nu så har jag ännu inte kommit in i några fasta rutiner och det kan komma oväntade planer hur som helst och lite när som helst men ungefär fick ni iallafall. Hoppas alla har det bra! 

Kommentarer
Postat av: Naima

Hej Emma! Gillar att du bloggar såpass ofta som du gör. Bra :) kul å läsa om hur livet där nere är. Kram

2012-08-23 @ 17:20:16
URL: http://biebbmukid.blogg.se
Postat av: Mats

Yay! Eller hur använder man det ( om det nu är australienska :). )

2012-08-24 @ 07:22:32
Postat av: Agnes

Åh, kul att höra!! Det låter ju som att dina rotarymöten är helt okej. Jag får jättemycket väldigt god mat, men guest speakerserna är alltid jäääättetråkiga...

2012-08-24 @ 09:37:39
URL: http://sundaybird.blogspot.se
Postat av: Farmor

Kul - du är jätteduktig på att berätta hur du har det både i ord och bilder. Allt bra här utom vädret, regn, regn... och så lite sol ibland förstås.
Kram kram kram

2012-08-26 @ 11:31:49
Postat av: Agnes

Orkar återigen inte med din farmors fina kommentarer. Det här inlägget var superbra!!

2012-09-02 @ 09:41:08
URL: http://agneshassler.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0