Ett år sedan, känns som en livstid

Tänker på för nästan exakt ett år sedan. På röda mattan och påväg bort från skolan där man kände till så väl och grät med alla kompisar man skulle skiljas ifrån. Jag var rädd men samtidigt så himla glad. påväg mot en ny start, En ny klass och nya möjligheter på en skola jag bara hade sett på avstånd. har funderat på vem jag var då och vem jag är nu. Så mycket har hänt sen jag var den lilla osäkra Emma, jag visste inte då att allt skulle vändas upp och ned för mig på bara några månader. Ja jag vet jag är bara 365 dagar äldre nu än då och jag pratar på som en tant om min barndom men sanningen är att jag var så liten då. Jag var naiv och rädd för att vara mig själv så jag gömde mig hela tiden bakom andra. Jag tror jag behövde ett skolbyte, en ny start för att verkligen "hitta mig själv" när jag tänker på att jag om bara 41 dagar sitter på ett flyg över världen för att helt kasta mig ut i okänt vatten så är jag ändå stolt att jag vågar. Jag är inte rädd att gå ett extra år eller missa allt som händer här hemma för det kommer finnas kvar och jag är redo för att lämna detta lilla samhälle nu, om så bara för ett år. Klyschorna svämmar över i den här texten men om jag fick gå tillbaka till mig själv för ett år sedan hade jag sparkat mig i baken och skällt på mig för att jag var så feg och inte vågade ta för mig och säga att jag visst var cool och modig eftersom du ska ju till Australien snart! Sluta bry dig om vad andra tycker om dig, du är bättre än så.

Kommentarer
Postat av: linnea

<33

2012-06-09 @ 16:52:05
URL: http://misslinnealoo.blogg.se/
Postat av: Mats

Å du som var så bra redan då!

2012-06-14 @ 06:24:46
Postat av: Agnes

Wow. Jag har alltid sett dig som en väldigt trygg och klockrent cool, självsäker (inte överdrivet, lagomt självständig), modig och allmänt trygg. Men du är definitivt ännu modigare nu. You go görl! Australia-görl!

2012-06-29 @ 15:16:11
URL: http://agneshassler.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0