tankar om utbytesår

Har kommit på mig själv med att de senaste veckorna när det har varit advent, lucia och allt däremellan att nästa år så är jag nog inte här. Det är en sjukt läskig men samtidigt så himla spännande tanke att tänka på. Nästa år så kommer jag inte sjunga i luciakören, nästa år kommer jag inte oroa mig för mina terminsbeslut (i det här landet dvs), Nästa år kommer jag inte åka på nyårsläger och jag kommer inte sitta i ett vardagsrum med mina kompisar och se att det snöar ute. Det är jättemånga som frågar mig om jag inte är rädd eller nervös över att lämna kompisar och familj i ett HELT år och sen vara tvungen att komma hem och gå ett år efter alla andra men sanningen är den att jag inte alls känner mig nervös! Jag har tänkt och drömt om att få åka sen vi hade en utbytestudent hemma hos oss och jag var nog ca 10 år skulle jag tro. Jag tyckte hon var så mogen och cool som bara vågade åka och då tänkte jag att det där ska jag också göra en dag. Mina allra bästa kompisar kommer finnas kvar och det ör de som räknas.
Tanken på att det faktiskt är ca 7 månader tills jag åker iväg och att jag inte vet till vilket land jag kommer åka ännu spelar så så så liten roll för i mina tankar så har jag redan åkt och jag vet att man inte ska ha så skyhöga förväntningar på sånt här men jag kan bara inte låta bli att drömma om dagen när jag landar på någon flygplats och börjar ett helt nytt liv i ett helt annat land i ett år och vilken chans det verkligen är för mig att ha möjligheten att åka. Jag är så sjukt lycklig som får möjligheten att åka och det låter som en klyscha att säga att man "kommer växa" under året men så känns det verkligen. En chans att växa och ha så kul som möjligt innan man kommer hem igen och fortsätter där man avslutade för ett år sedan.
Vet inte varför dessa tankar kom upp just ikväll men det känns som att julen är något speciellt och bara tanken på att jag nästa år kommer fira den någon helt helt annan stans gör att min mage blir alldeles pirrig och nu får det ta och bli januari så jag får veta var jag får åka!!

Kommentarer
Postat av: linnea

så himla kul och modigt och allt. men vadå, jag trodde det var bestämt med australien?

2011-12-19 @ 16:07:32
URL: http://misslinnealoo.blogg.se/
Postat av: karin

i will miss jo så mycket

2011-12-19 @ 18:33:59
Postat av: Agnes

Alltså åååååh! Jag vet inte var jag ska ta vägen. DIn blogg är så bra och jag började sakna dig jättemycke och känna att man kommer sakna dig like kräjzi när du är i australien. Är det inte dit du ska?



Och en sak till, din christmas eve outfit var helt magiskt vacker. Och det roliga är att jag provadeden där klänningen på Monki för att ev. ha den på julafton, men jag såg tokig ut i den och käpte den inte. Sen träffa jag LInnea i kyrkan på julafton och då hade hon en sån och nu hade du också en sån! I like :).



Godjul kram / AGnes

2011-12-26 @ 14:50:12
URL: http://agnesmatilda.tk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0