Melbourne

En dag I St Kilda stirrandes på bakverk ungefär hela tiden men orkade stå emot. 
jag var turist utanför Luna Park ( som förvövrigt var strängd)
Jag och Tash åkte in till Melbourne City och här är jag som turist igen...
Jag tyckte Perth var stort innan jag såg melbourne som är ungefär 4 gånger så stort, också hur fint och kulturellt som helst överallt!
Här är min älskade Tash, fattar inte att vi inte hade setts på ca 2 år innan den här veckan!
Smög in på Crown Hotel och gapade åt deras jul dekoration, Det här är alltså det lyxigaste hotellet i hela Melbourne och det syntes. Har aldrig känt mig så fattig som de tio minuterna jag spenderade där, en dag alltså. En dag...
Jag fick åka i en gammal spårvagn som har varit lite av en barndoms dröm för mig, det var lika bra som jag hade tänkt mig och pratarmannen pratade med brittisk engelska som det ska vara.
Här poserar jag inte i "the Eureka tower" som man ska åka upp i för att se utsiken. Det var för dyrt så jag och Tash smög in på ännu ett hotell och hängde i loungen ett tag, inga problem och billig utsikt över Melbourne. Win win!
Jag skrattade länge åt denna syn, vad är det ens!? En tradition sen lååångt tillbaka och alla domare bär dessa små peruker och det är ju hur roligt som helst! 
 
------------------
 
Jag är så trött. Imorgon åker jag iväg igen men efter att ha blivit nominerad årets sämsta bloggerska så tänkte jag att jag måste visa dessa bilder innan jag åker iallafall. Jag hade så himla kul hela tiden och jag vill verkligen åka tillbaka till Melbourne igen och hinna med mer än nu, det finns verkligen oändligt med saker att se och göra! Åker som sagt var iväg imorgon på en tio dagars resa ner till södra delarna av WA med 8 andra studenter, jag är så taggad! Godnatt vänner.

Kommentarer
Postat av: Agnes

finest Awards drar tillbaka sin nominering efter klagomål. Din blogg är alldeles för kvalitébeforekvantite! Melbourne verkar äga. Män i peruk i mitt hjärta!

2012-11-17 @ 18:43:50
URL: http://agneshassler.se
Postat av: Farmor

Oj vad mycket du får uppleva. Och vad Tash har blivit tjusig - tappat en hel del kilon. Var det vår tjejmil som inspirerade tro?
Kram och ha det kul på ännu en spännande resa.

2012-11-18 @ 10:51:39
Postat av: linnea

hej emma du verkar ha det fint och bra och det känns väldigt skönt för mig. vi hörs när du är tillbaka från din resa. snart är det jul tjohoo!!

2012-11-18 @ 13:24:46
URL: http://misslinnealoo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0